Blik się liczy

Miliony płatności w internecie!

Dołącz do BLIKA, płać szybko i bezpiecznie

Dołącz do milionów zadowolonych użytkowników!

Polska

Dlaczego warto płacić BLIKIEM za zakupy w sieci?

Polska

BLIK to szybka, bezpieczna i wygodna metoda płatności

  • nie musisz logować się do banku
  • nie podajesz danych karty płatniczej
  • widzisz kwotę i odbiorcę płatności
  • akceptujesz każdą transakcję

Jak płacić blikiem w internecie

Opinie użytkowników

  • „Chłop mnie namawiał na BLIKA, od tego dostałam bzika! W końcu dałam się przekonać. Ależ to szybko można wykonać! Jestem w szoku, bo nie jest to nudne. Proste wygodne - przyznam, że cudne. Inne metody – do śmietnika, bo będę korzystać tylko z BLIKA!”
  • „Rewelacja – BLIKAM I ZNIKAM. Prościej się nie da.
  • „Pierwsza płatność BLIK na Allegro była tak wspaniała, jak pierwsze, platoniczne kochanie! W grę nie wchodzi rozczarowanie!”
  • „Do niedawna straszny i nieznany, teraz za łatwość obsługi uwielbiany! Pełna obaw płatności na BLIK zmieniałam. Dzisiaj nie wiem, czego się obawiałam. Szybki i bezpieczny – to jego atut bezsprzeczny. Swój czas szanuję i od dziś tylko z BLIKIEM kupuję!”
  • „No lol... nie spodziewałem się tak ekspresowego działania BLIKA. Bezproblemowa współpraca banku z Allegro zaowocowała szybkim transferem kasiory. Szybko, sprawnie i na temat. Like that:-)”
  • „To uczucie, gdy pierwszy raz zapłaciłam BLIKIEM na Allegro, było jak przejażdżka Maserati w drodze do Edenu, wygodne jak fotele w Boeingu Trumpa i radosne jak śpiew ptaków w Ogrodzie Butchartów. Marzę, by przeżyć ten wzniosły moment raz jeszcze.”
  • „Sprawnie, szybko, oszczędność czasu i zminimalizowanie błędu, np. przy przepisywaniu numeru konta bankowego, który jest potrzebny w tradycyjnym przelewie, większa ochrona danych osobowych w porównaniu do payu i innych szybkich metod płatności.”
  • „Szybciej niż przelewem, od teraz będę płacił BLIKIEM.”
  • „Dzisiaj w końcu skorzystałem z BLIKA, no i chyba przez to będziecie mieli nowego zakupoholika, który będzie na Allegro wciąż kupował, bo smak szybkich płatności właśnie posmakował. Do tego skusiłem się na Allegro Smart, bo przecież BLIK jest tego wart.”
  • „Szybko, łatwo i przyjemnie. A co najważniejsze, według mnie płatność BLIKIEM jest bezpieczniejsza niż przypisywanie karty do konta Allegro. Weryfikacja płatności jest dwuetapowa, co minimalizuje potencjalną kradzież środków.”
  • „Jest to świetny pomysł. Bardzo wygodne i szybkie. Wystarczy mieć pod ręką telefon. Z chęcią można dalej robić zakupy. Moim zdaniem jeden z najbezpieczniejszych środków płatniczych. Mogę polecać innym osobom :)”
  • „Klikam Kupuj w aplikacji Płacę BLIKIEM bez stagnacji. Szybko prosto i wygodnie. Dzień swój zakończyłem godnie. A jak było ? Tak zostaje... BLIKIEM kwestia oczywista. Bo to dla mnie sprawa czysta :-D”
  • „Jestem Superszybkim Bohaterem! Blikuję najszybciej w rodzinie!!!”
  • „Bellissimo! Bardzo mi to pasuje! Lubię Allegro smart!!!”
  • „Telefon w dłoń biorę, aplikację bankową otwieram i bez logowania kod BLIK odbieram. Przepisuję go na stronie, potwierdzam transakcję PIN-em i opłacony status zamówienia już widzę! Taka to technika – nie dziwne więc, że BLIKA tak kocha cała puBLIKa!”
  • „Wielu inteligentnych ludzi włożyło dużo pracy w to, by wydawanie pieniędzy było lekkie, łatwe, przyjemne i niemalże bezbolesne. By utrzymać stan chwiejnej równowagi, proszę o to, by zarabianie pieniędzy było choćby w 1/100 tak łatwe, jak wydawanie.”
  • „B.o L.ubię I.nwestować K.ompleksowo.”
  • „Nie miałam pojęcia, że płatność BLIKIEM jest taka szybka, a przy okazji dzięki Wam była sposobność użycia tego pierwszy raz. Po prostu rewelacja!!!”
  • „Witam, płatność BLIKIEM zrobiła na mnie megawrażenie. Ponieważ nigdy bym się nie spodziewała, że to takie proste. Kolejna płatność. Nawet nie potwierdzałem kodem. Superpomysł!”
  • „Zakupy na Allegro z BLIKIEM idą szybko jednym klikiem. Nie ma problemu z hasłem – proste jak bułka z masłem.”
  • „Szybki BLIK – płatności w mig! ;) Robiąc zakupy, nie tracę czasu – loguję się do aplikacji banku na smartfonie i generuję kod – płatność trwa zaledwie kilka sekund! Będę częściej korzystać z BLIKA, bo jest bardzo intuicyjny. Oby kurier był równie szybki :D”
  • „Pierwszy raz użyłem BLIKA w płatności. Poszło piorunem. Skraca czas płatności o 90 procent. Dla mnie rewelacja. Polecam wszystkim.”
  • „To był mój debiut, jeśli chodzi o płatność BLIKIEM i „nie taki diabeł straszny, jak go malują”. Miałam pewne obawy, czy sobie poradzę, ale trzeba w końcu iść z duchem czasu, poszło bardzo sprawnie i łatwo. Jest to bardzo wygodne i bezpieczne.”
  • „Superszybkie zakupy. Korzystam z dwóch kont bankowych, tak że jest to zdecydowanie szybsze rozwiązanie niż wpisywanie numerów kart kredytowych.”
  • „BLIK – Lubię i Kupuję... dzięki niemu dużo szybciej niż tradycyjnym przelewem :) Wystarczyło wygenerować jeden kod i przepisać go podczas płatności – prosto i przyjemnie. Oby jak najwięcej takich pozytywnych zmian.”
  • „Byłam zmuszona dokonać płatności BLIKIEM, pozostałe sposoby zawiodły. Zalogowałam się do aplikacji mobilnej, włączyłam płatność BLIKIEM i zapłaciłam. Zabezpieczenie jest super, kod generuje się natychmiast. Bałam się, bałam, a teraz się w BLIKU zakochałam.”
  • „Najlepszy i najszybszy sposób na dokonywanie płatności na Allegro! Transakcja przeszła płynnie i bezbłędnie, w tym przypadku jeszcze z użyciem kodu, ale dzięki opcji zapamiętania sklepu w przyszłości płatność będzie jeszcze szybsza i łatwiejsza.”
  • „Płatność szybka i wygodna. Telefon mam zwykle przy sobie, więc teraz będzie to na pewno mój ulubiony sposób płatności – nie tylko na Allegro.”
  • „WOW! Nie sądziłem, że to jest tak proste i szybkie. Bardzo duże ułatwienie dla kupujących! Kupiłem opaskę smartwatch za ponad 100 zł tak impulsywnie jak gumę do żucia przy kasie. Coś wspaniałego!”
  • „Płatność super, trochę się obawiałem, dlatego płaciłem tradycyjnie, jednak nie było czego. Teraz płacę tylko BLIKIEM, polecam Wszystkim :) Szybko, sprawnie, szybciej niż poprzez logowanie do swojego banku.”
  • „Jest to niewątpliwie szybki i bardzo prosty sposób płatności. Wygodny – bo podręczny. Z własnej komórki bez przepisywania haseł... Polecam.”
  • „Przekonałam się, że płatność bezgotówkowa w internecie BLIKIEM jest całkowicie bezprowizyjna, łatwa, szybka i naprawdę przyjemna. Z BLIKIEM pójdę na koniec świata!!! :-)”
  • „Szybko, sprawnie. Wpisałem kod w aplikacji Allegro, potem potwierdziłem w aplikacji banku i tyle :) Dzięki temu zdążyłem wykorzystać superofertę na Black Friday.”
  • „Ekspresowa metoda płatności, trzy kliknięcia i już! Była to moja pierwsza płatność BLIKIEM na Allegro, a druga w ogóle, jeszcze raz tak zapłacę i się uzależnię...”
  • „Dzisiaj, bladym świtem płaciłam pierwszy raz BLIKIEM! Czy mi się to podobało? Tak! Odpowiem śmiało. Lubię szybkie rozwiązania, bez nadmiernego klikania. Raz, dwa, trzy, w oka mgnieniu płacisz Ty! Darując dalsze ględzenie, polecam BLIKIEM płacenie.”
  • „Już nie muszę loginem i hasłem obciążać pamięci, dlatego płatność BLIKIEM na Allegro tak mnie nęci! Pierwszy raz to zrobiłem i eureka! Amerykę odkryłem. Nigdy nie kupowałem tak błyskawicznie – tylko kod z aplikacji. Teraz będę tak płacił ustawicznie:-)”
  • „3 razy S! Szybko! Sprawnie! Skutecznie!”
  • „Coś fantastycznego, płatność kodem BLIK zakończyłem w jakieś 20 sekund. Bezpiecznie wygodnie często będę BLIKował ;)”
  • „Dla mnie największą zaletą płatności BLIKIEM jest to, że nie muszę ujawniać numeru swojej karty płatniczej. Taka forma jest bardzo bezpieczna – jestem mile zaskoczona!”
  • „Blikuję – kupuję. Czasem, kiedy kupuję produkty nie ze swego komputera, używam płatności BLIK. W mojej opinii jest bezpieczniejsza. Za pierwszym razem od razu wszystko odbyło się szybko i bezproblemowo. Polecam.”
  • „Szybko i bez problemu, polecam taką formę płatności.”
  • „ 2019 podzielę na czas przed i po BLIKU. O, tempo! O, morze możliwości!”
  • „Była to bardzo szybka płatność, zajęła mi tylko 15 sekund, gdy podczas tradycyjnego przelewu zajmuje to ponad 2 minuty. Na pewno skorzystam z BLIKA ponownie.”
  • „Szybko sprawnie i wygodnie. BLIK na Allegro działa perfekcyjnie. Kopiuję kod z aplikacji banku, wklejam podczas zakupu na Allegro i potwierdzam operację w aplikacji banku. Trzy bezpieczne kroki!”
  • „Płatność BLIKIEM... prościej, bezpieczniej i szybciej już nie można. Ten kto wymyślił BLIKA, powinien dostać Nobla w finansach, o ile taki jest, a jeśli nie ma, to przynajmniej dozgonną wdzięczność tych, którym jest dane go używać.”
  • „Wielu inteligentnych ludzi włożyło dużo pracy w to, by wydawanie pieniędzy było lekkie, łatwe, przyjemne i niemalże bezbolesne. By utrzymać stan chwiejnej równowagi, proszę o to, by zarabianie pieniędzy było choćby w 1/100 tak łatwe, jak wydawanie.”
  • „B.o L.ubię I.nwestować K.ompleksowo.”
  • „Nie miałam pojęcia, że płatność BLIKIEM jest taka szybka, a przy okazji dzięki Wam była sposobność użycia tego pierwszy raz. Po prostu rewelacja!!!”
  • „Witam, płatność BLIKIEM zrobiła na mnie megawrażenie. Ponieważ nigdy bym się nie spodziewała, że to takie proste. Kolejna płatność. Nawet nie potwierdzałem kodem. Superpomysł!”
  • „Zakupy na Allegro z BLIKIEM idą szybko jednym klikiem. Nie ma problemu z hasłem – proste jak bułka z masłem.”
  • „Szybki BLIK – płatności w mig! ;) Robiąc zakupy, nie tracę czasu – loguję się do aplikacji banku na smartfonie i generuję kod – płatność trwa zaledwie kilka sekund! Będę częściej korzystać z BLIKA, bo jest bardzo intuicyjny. Oby kurier był równie szybki :D”
  • „Pierwszy raz użyłem BLIKA w płatności. Poszło piorunem. Skraca czas płatności o 90 procent. Dla mnie rewelacja. Polecam wszystkim.”
  • „To był mój debiut, jeśli chodzi o płatność BLIKIEM i „nie taki diabeł straszny, jak go malują”. Miałam pewne obawy, czy sobie poradzę, ale trzeba w końcu iść z duchem czasu, poszło bardzo sprawnie i łatwo. Jest to bardzo wygodne i bezpieczne.”
  • „Dla mnie największą zaletą płatności BLIKIEM jest to, że nie muszę ujawniać numeru swojej karty płatniczej. Taka forma jest bardzo bezpieczna – jestem mile zaskoczona!”
  • „Blikuję – kupuję. Czasem, kiedy kupuję produkty nie ze swego komputera, używam płatności BLIK. W mojej opinii jest bezpieczniejsza. Za pierwszym razem od razu wszystko odbyło się szybko i bezproblemowo. Polecam.”
  • „Szybko i bez problemu, polecam taką formę płatności.”
  • „ 2019 podzielę na czas przed i po BLIKU. O, tempo! O, morze możliwości!”
  • „Była to bardzo szybka płatność, zajęła mi tylko 15 sekund, gdy podczas tradycyjnego przelewu zajmuje to ponad 2 minuty. Na pewno skorzystam z BLIKA ponownie.”
  • „Szybko sprawnie i wygodnie. BLIK na Allegro działa perfekcyjnie. Kopiuję kod z aplikacji banku, wklejam podczas zakupu na Allegro i potwierdzam operację w aplikacji banku. Trzy bezpieczne kroki!”
  • „Płatność BLIKIEM... prościej, bezpieczniej i szybciej już nie można. Ten kto wymyślił BLIKA, powinien dostać Nobla w finansach, o ile taki jest, a jeśli nie ma, to przynajmniej dozgonną wdzięczność tych, którym jest dane go używać.”

FAQ

  • Jak zacząć korzystać z BLIKA?

    Należy pobrać na telefon aplikację mobilną banku, w którym posiadamy konto, ważne aby wcześniej sprawdzić, czy nasz bank udostępnia swoim klientom BLIKA.

  • Na jakich telefonach działa BLIK?

    BLIK działa na smartfonach z oprogramowaniem Android, iOS oraz Windows Phone. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z Internetem (pakiet danych lub wi-fi).

  • Czy BLIK jest bezpieczny?

    - Zarówno usługa płatności BLIK jak i sama aplikacja posiadają szereg niezbędnych zabezpieczeń: po pierwsze, osoba pobierająca aplikację bankową z BLIKIEM musi zostać w odpowiedni sposób zweryfikowana przez bank, tak aby bank mógł przypisać pobraną aplikację do jej rachunku bankowego. Sposób weryfikacji zależy od banku, którego aplikację pobieramy, może to być np. połączenie z CallCenter, weryfikacja w bankowości elektronicznej lub kod wysyłany poprzez SMS.
    - Drugim parametrem bezpieczeństwa jest mechanizm dostępu do aplikacji – taki jak np. PIN, odcisk palca lub hasło. Bez nich nie będziemy w stanie dostać się do aplikacji banku.
    - Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.
    - Prośba o akceptację płatności, którą użytkownik widzi w swojej aplikacji, zawiera szczegółowe dane transakcji – co najmniej kwotę i odbiorcę płatności, a to kolejny ważny mechanizm bezpieczeństwa. Wypłaty z bankomatów, transakcje w internecie i płatności w sklepach stacjonarnych powyżej 50 PLN muszą być dodatkowo potwierdzone przez użytkownika PINem (chyba, że bank udostępnia klientom zarządzanie takimi limitami). Podawanie danych czy kontakt fizyczny instrumentu płatniczego z terminalem lub bankomatem nie jest wymagany.

  • Jakie są opłaty za korzystanie z BLIKA?

    Ceny za korzystanie z BLIKA znajdują się w tabeli opłat i prowizji banku, z którego aplikacji korzystamy.

  • Gdzie mogę płacić BLIKIEM?

    BLIKIEM możesz płacić w sklepach internetowych i stacjonarnych.
    W sklepach internetowych BLIK zwykle pojawia się jako jedna z wielu opcji na etapie wyboru metody płatności w trakcie zakupów.

    Jeśli BLIK nie występuje jako jedna z metod płatności, sprawdź, czy nie znajduje się pod logo integratorów płatności.

    Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką Blik logo, możesz też zapytać sprzedawcę, czy sklep przyjmuje płatności BLIKIEM

  • W których bankomatach mogę wypłacić gotówkę BLIKIEM?

    BLIKIEM możesz wypłacać pieniądze z większości bankomatów w Polsce. Są to bankomaty własne banków (Santander Bank Polska, ING Banku Śląskiego, Banku Millennium, PKO Banku Polskiego) udostepniających BLIKA, bankomaty sieci Euronet, PlanetCash, IT Card i BPS.

  • W których bankomatach mogę wpłacać pieniądze BLIKIEM?

    Usługa dostępna jest dla klientów ING Banku Śląskiego i Banku Millenium w bankomatach/wpłatomatach własnych. W przypadku klientów Banku Pekao S.A. usługa dostępna w bankomatach/wpłatomatach sieci Euronet i IT Card.

  • Co zrobić jeśli zgubię telefon z zainstalowaną aplikacją banku?

    Należy niezwłocznie poinformować swój bank i zablokować aplikację kanałem bankowości elektronicznej banku. Jeżeli Twój telefon umożliwia zdalne wyczyszczenie jego zawartości, w trosce o swoje dane przechowywane na telefonie, skorzystaj również z tej funkcji. Pamiętaj również o tym, aby dostęp do swojego telefonu zabezpieczać hasłem lub pinem, co w przypadku jego zgubienia zmniejsza ryzyko dostępu do danych przez osobę nieuprawnioną.

  • Czy w każdym banku BLIK działa tak samo?

    Każdy z banków udostępnia podstawowe funkcje systemu, czyli kod BLIK, który służy do płacenia w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz wypłacania gotówki z bankomatów. Kod BLIK zawsze składa się z sześciu cyfr, jednak jego umiejscowienie w aplikacjach poszczególnych banków może się nieco różnić. Natomiast, dostępność funkcji: wpłacanie gotówki, przelewy na numer telefonu oraz generowanie czeków zależy od tego co dany bank udostępnia swoim klientom. Również limity ilościowe i kwotowe dla transakcji mobilnych BLIK ustalane są indywidualnie przez banki.

  • Gdzie powinienem zgłosić nieudaną transakcję?

    Właściwą instytucją jest bank, którego aplikacja została użyta do dokonania transakcji. To bank posiada wszelkie informacje i szczegóły dotyczące transakcji, w związku z powyższym, jedynie on może podjąć skuteczne działania reklamacyjne.

  • Czy na jednym telefonie można mieć aplikacje kilku banków? Na którą aplikację w tej sytuacji przyjdzie przelew na numer telefonu?

    Tak, możliwe jest korzystanie z aplikacji różnych banków na tym samym telefonie. Przelew na numer telefonu przyjdzie na ten numer rachunku, który Klient ustawi jako domyślny.

  • Co, jeśli zrobię przelew na numer telefonu, osobie, która nie korzysta z płatności mobilnych (jej numer nie jest jeszcze zarejestrowany w bazie)?

    Klient zlecający przelew otrzyma informację od swojego banku, że odbiorca przelewu nie jest zarejestrowany. Bank może w tej sytuacji zaproponować Klientowi zlecającemu przelew, że powiadomi odbiorcę o tym, że taki przelew czeka na odebranie. Aby otrzymać przelew, jego odbiorca powinien postąpić zgodnie ze wskazówkami banku. Jeśli tego nie zrobi w określonym czasie, środki wrócą do nadawcy. Klient może też skontaktować się z odbiorcą przelewu i namówić go do zarejestrowania swojego numeru telefonu, aby mógł odbierać przelewy na numer telefonu.

Pokaż więcej